Підкастинг для початківців. Як створити свій підкаст?

Підкастинг - спеціальний сервіс, який доступний користувачам Інтернету для скачування аудіо файлів для подальшого прослуховування на пристроях, крім того підкасти доступні для прослуховування онлайн.

Даний термін походить від поєднання iPod (аудиоплеєр від компанії Apple) і мовлення (broadcasting). Але прослуховувати підкасти можна на будь-якому пристрої користувача, підключеному до Мережі, не обов'язково для цього потрібен iPod.

Підкастинг створений в 2004 році колишнім ведучим MTV Адамом Каррі і розробником ПО Дейвом Вінером. Каррі створив програму iPodder, яка давала можливість завантажувати свої передачі на iPod. Після ідею трохи удосконалили і з'явився підкастинг, як такий. У Каррі є своє шоу під назвою The Daily Source Code, на сьогодні це один з найбільш популярних підкастів серед слухачів. Станом на червень 2020 року налічується вже понад 900 тисяч підкастів. Запустити підкаст не складно кожному бажаючому, але для його запуску вам потрібно пройти кілька важливих етапів:

Вибір теми і назви.

Вибір формату.

Створення обкладинки.

Музичне оформлення.

Вибір обладнання.

Запис і редагування аудіо.

Подання в Apple Podcasts (iTunes).

Просування підкасту.

 В огляді виділені основні кроки для новачків, які хочуть почати свій підкаст.

Крок 1. Планування підкасту

 Для старту важливі 3 етапи: вибір теми, формат і назва. Запитайте себе: "Чому я створюю підкаст?"

 Немає єдиної правильної причини для запуску підкасту. Мотивація може залежати від багатьох факторів, але важливо заздалегідь визначити свою мету. Підкасти дозволяють людям знаходити однодумців в самих різних сферах. Тому усі теми затребувані і знаходять свою категорію слухачів.

 Щоб допомогти відповісти собі на це важливе питання, ось кілька поширених причин, чому інші почали свої власні підкасти:

- спілкування з іншими людьми зі схожими інтересами;

- додавання ще одного виду контенту для основного блогу чи сайту;

- просування і генерація нових потенційних клієнтів для бізнесу;

- поділ досвіду в певній сфері;

- підтримка різних громадських заходів;

- для вираження своєї творчості.

Як вибрати тему підкасту?

Тема підкасту визначає структуру, тон і хід вашого мовлення. Не існує «правильного способу» вибрати, про що поговорити, але корисно вивчити кілька варіантів, перш ніж приймати рішення.

Для початку розглянемо такі чинники:

Наскільки вам не байдужа тема? Якщо це не те, про що можна говорити годинами, поверніться до початку вибору теми.

Яка ваша відмінна риса від інших? Як ви зможете піднести свою унікальну точку зору.

Чи можна це монетизувати? Подумайте, як ви зможете заробити в майбутньому.

Наприклад, причина, по якій ви запускаєте підкаст, полягає в тому, щоб рекламувати свою мережу студій йоги. Ви захоплені медитацією, її перевагами. Просвітництво потенційних клієнтів про те, як почати медитувати, призведе до того, що ваші студії йоги стануть лідерами в даному напрямку. Підкастинг в даному випадку впливає на розвиток вашого оффлайн бізнесу і, тим самим, приносить дохід.

Вибираючи тему, погляньте на її потенціал. Як тільки ви зрозумієте, чому ви робите підкаст, і про що ви будете говорити, прийшов час подумати про те, хто буде його слухати.

Хто буде слухати мій підкаст?

Визначте вашу майбутню аудиторію. Більшість підкастерів прагнуть отримати якомога більше слухачів. Однак, перш ніж це зростання станеться, вам необхідно визначити, хто повинен бути його частиною. Демографія, інтереси і місце розташування, а також тема майбутнього підкасту допоможе вирішити це питання. Потім подумайте, де люди, які відповідають вашому опису знаходяться в Інтернеті, і як ви можете почати з ними спілкування.

Як правильно вибрати формат підкасту?

Ви можете створити свою унікальну структуру або використовувати один з п'яти найпопулярніших форматів підкастів. У кожного стилю є свої плюси і мінуси, тому подумайте, як найкраще розповісти майбутній аудиторії про свою тему.

П'ять поширених форматів підкастів:

- Монолог підкастів: один ведучий, який говорить про самі різні теми.

- Спільне розміщення підкастів: два або більше ведучих обговорюють певну тему.

- Підкасти на основі інтерв'ю: ведучий бере інтерв'ю і веде розмову навколо теми.

- Панельні підкасти: ведучий модерує дискусію між групою гостей по одній темі.

- Підкасти,що розповідають історії: художні або науково-популярні, ведучий розповідає історію, зазвичай включає звукові ефекти, аудио з реального життя.

Багато популярних підкастів змішують кілька стилів в різних епізодах або в повторюваних сегментах. Згодом ви можете налаштувати формат в міру просування підкасту і поекспериментувати з новими ракурсами.

Як назвати підкаст?

На щастя, у вас є багато свободи при виборі імені. Але в ньому має бути зазначено, хто ви є, і про що підкаст, в середньому 29 символів або менше. Короткі імена, як правило, більш успішні, так як легко запам'ятовуються слухачами. Ось кілька корисних порад, про які слід пам'ятати під час мозкового штурму при розробці назви підкасту:

Використовуйте принцип стислості і зрозумілості, але не забувайте про ключові слова: опишіть зміст і індивідуальність вашого підкасту. Подумайте про те, як люди шукають інформацію, пов'язану з вашою темою і включіть ці ключові фрази. Це може допомогти показати ваш підкаст в результатах пошуку, щоб залучити нових слухачів.

Не будьте занадто розумними: якщо вам потрібно пояснити значення свого імені підкасту потенційним слухачам, рухайтеся далі. Потрібно бути простіше, щоб не вводити слухачів в оману.

Також є спеціальні генератори імен підкастів, які можуть допомогти. Вони підкажуть, чи  ім'я вільне на даний момент для вашого підкасту.

Як написати опис підкасту?

Згідно з дослідженням підкастів 2020 року, опублікованому на The Podcast Host, люди в основному оцінюють нові підкасти по їх опису. Це означає, що резюме підкасту має точно описати цінність контенту і надати більше інформації про те, що може чекати слухач. Щоб максимально використовувати цей простір, не забудьте написати опис для двох типів користувачів. По-перше, для людей, які знаходять ваш підкаст, і по-друге, для алгоритмів пошукових систем, які будуть включати ваш підкаст в свої результати пошуку.

Щоб залучити нових слухачів, сфокусуйтеся на цінності вашого підкасту. Крім того, пам'ятайте, що нові люди будуть читати опис на своєму мобільному телефоні і багато додатків усікають поле опису. Поставте на перше місце найпривабливіші моменти і уникайте повторюваних деталей. Apple Podcasts дозволяє 4000 символів для опису підкасту. Pacific Content виявив, що середня довжина становить 243 символу, деякі джерела рекомендують писати 250-600 символів, щоб вичавити якомога більше з опису.

Яка оптимальна довжина записів підкасту?

Кожен підкаст матиме різну оптимальну довжину. Ми не можемо підказати, скільки хвилин має тривати кожен ваш епізод, але ми можемо надати вам деякі статистичні дані.

Pacific Content проаналізував 10 мільйонів підкастів і виявив, що середня тривалість запису складає 38 хвилин і 42 секунди. Нік Депре, який раніше працював на NPR, виявив, що 46% слухачів прослуховують повний запис, а діапазон 18-30 хвилин - саме відповідне місце для завершення.Тривалість запису також може бути диференцюючим фактором. Якщо всі конкуруючі підкасти мають тривалість 45-60 хвилин, ваш запис може бути 15-хвилинної версією, який відсікає непотрібну інформацію. І пам'ятайте, що багато підкастерів починаються з більш коротких епізодів, які поступово стають більш тривалими. Коли ви визначите оптимальну тривалість запису, пам'ятайте, що мета полягає в тому, щоб підігнати підкаст в рутину слухача. Ваші записи повинні бути досить довгими, щоб донести інформацію по темі, зберігаючи при цьому увагу аудиторії.

Як часто я повинен публікувати нові записи?

Частота публікації є унікальним рішенням для кожного підкастера. Це зводиться до теми підкасту, тривалості запису і звичкам слухачів. Ви визначилися з темою підкасту і тривалістю запису. Тепер проаналізуйте реакцію слухача на ваш контент. Чи будуть слухачі брати участь і не забудуть завантажити останній епізод, якщо ви будете публікувати його тільки один раз в місяць? Подумайте, чи не створює занадто часта публікація контенту навантаження на вашого слухача, щоб він не втратив інтерес. Відповіді на ці питання повинні вплинути на ваше рішення з приводу частоти публікації нових записів.

Як назвати записи підкасту?

Не дозволяйте назвам записів бути запізнілою думкою, вони так само важливі, як і назва самого підкасту. Назви повинні бути доступними для пошуку, зрозумілими і досить наочними, щоб хотілося послухати ці записи. Платформи для прослуховування, такі як Spotify, включають окремі записи в свої результати пошуку. Подумайте про те, як привернути увагу шукача і дати вашому підкасту шанс на життя.

Ден Мізенер з Pacific Content проаналізував 23 мільйони назв записів підкастів і скоротив свої висновки до декількох ключових моментів. Заголовки записів - це заголовки, схожі на рядки тем електронної пошти або заголовки статей. Використовуйте заголовок, щоб дати оцінку значення запису. Увімкніть ключові слова і фрази, які потенційний слухач буде використовувати під час пошуку. І не забудьте про опис записів. Платформи для прослуховування, такі як Apple Podcasts і Spotify, включають описи до кожного запису. Вони можуть допомогти зберегти заголовки короткими, додавши більше ключових слів і інформації.

Крок 2. Налаштування підкасту

Щоб зробити підкаст, вам знадобиться обладнання, програмне забезпечення та трохи знань про те, як їх використовувати. Яке найкраще обладнання для запису підкастів? На щастя, підкастинг не повинен коштувати дорого. Інвестиції в надійний мікрофон, поп-фільтр і набір навушників стануть прекрасним стартом для початку підкастингу. Вибір обладнання може здатися дуже складним, особливо коли ви тільки починаєте вивчати всі тонкощі аудиозапису.
Яке програмне забезпечення для запису і редагування підкастів слід використовувати?

Один з популярних варіантів Audacity - програмне забезпечення для запису підкастів для початківців. Це безкоштовний інструмент, який працює на ПК і Mac і має більш легку систему освоєння, ніж інші платформи.

Ще одна перевага Audacity - це інструмент «все в одному». Ви можете записати живе аудио, потім відразу ж відредагувати його на тій же панелі і експортувати готовий запис в кілька форматів файлів.

Як вести запис віддалених гостей?

Якщо ваш підкаст буде включати в себе співбесіди з запрошеними гостями, або ваш співведучий живе в іншій країні, вам знадобиться програмне забезпечення для запису, яке підтримує віддалений зв'язок. Наприклад, Zencastr і SquadCast.

Крок 3. Запис першого підкасту

Коли основні елементи вашого підкасту з'ясовані, ви готові натиснути кнопку запису. Щоб забезпечити безпроблемну першу сесію запису, пропонуємо поради зі створення сценаріїв і методів роботи з мікрофоном. Потім перевірте оптимізований робочий процес, який ви можете повторити для кожного запису, щоб заощадити час і увійти в ритм.

Як записати епізод підкасту в 3 етапи?

Написати сценарій підкасту

Написання сценарію важливо, коли ви тільки починаєте. Розмовляти грамотно, плавно і чітко - непросто без практики! Ми рекомендуємо новим підкастерам скласти список того, що вони хочуть сказати, перш ніж почати запис. Наявність докладних заміток дозволяє вам зосередитися на механіці запису, наприклад, на проголошенні, видаленні слів-замінників і управлінні гучністю вашого голосу.

Але пам'ятайте, ви не будете писати слово в слово, що плануєте сказати. Замість цього сценарій підкасту може бути організованим списком пунктів. Найголовніше, попрактикуйтесь в сценарії або під час запису, або ще до того, як ви доторкнетеся до мікрофона.
Залежно від теми і формату підкасту, кожен скрипт запису відрізняється. Незалежно від стилю, є основні елементи, які кожен підкастер повинен враховувати при створенні сценаріїв.

Спочатку йде введення, після якого йде уявлення гостя. Далі вміст запису: виділіть ключові теми з їх основними пунктами і включіть переходи, щоб представити наступні теми. Заклики до дії: попросіть аудиторію виконати дію після прослуховування запису. Саме тут більшість підкастерів запитують відгуки і підписку. Згадайте, що обговорювалося, подякуйте вашим гостям за участь і оголосіть про майбутні записи або події.

Налаштування простору для запису

Вибираючи місце, де буде проводитись запис, уникайте місць поблизу інтенсивного руху, таких як кухня або ванна кімната. Додайте великі предмети меблів в вашу кімнату, такі як книжкові шафи, кушетки і килимки. Відійдіть від шуму, ви не можете контролювати його, якщо поруч вікно з гучним сусідом. Якщо у вас немає місця для створення студії, ви можете зробити запис в шафі. Яке б місце ви не вибрали, не забудьте протестувати його, перш ніж починати запис повного епізоду. Налаштуйте своє обладнання і зберігайте не менше 30 секунд тиші. Потім знову натисніть «запис», але на цей раз попрактикуйтесь в декількох рядках сценарію.

Секрети мікрофонів для запису підкасту

Щоб відчувати себе впевнено під час вашої першого аудиозапису, важливо потренуватися говорити в мікрофон. Дотримуйтесь цих методів, щоб зробити звук більш високої якості з першого разу: Спробуйте правило відстані в п'ять пальців, адже ваша близькість до мікрофона впливає на якість звуку. Щоб вгадати, де повинен бути ваш рот, простягніть руку, торкаючись зубами великого пальця, а мізинець торкаючись мікрофона.

Кут мікрофона: спробуйте нахилити мікрофон під кутом 45 градусів від імені. Це допоможе йому вловити менше повітряних шумів під час розмови. Тримайте руки подалі від мікрофона. Поставте мікрофон на підставку, щоб забезпечити його правильне розташування на протязі всього сеансу запису.

Крок 4. Редагування та створення запису підкасту

Процес редагування та створення запису часто є найбільшою перешкодою для нових підкастерів. Даний процес складається з декількох важливих етапів.

Додавання підкасту, музики і заставок

Згідно NPR, середньостатистичний запис втрачає 20-35% аудиторії в перші 5 хвилин. Введення в підкастів - це час, щоб справити хороше перше враження, яке переконує когось витрачати свій час на прослуховування. Він повинен пояснити мету підкасту, уявити доповідачів і допомогти слухачеві зрозуміти значення підкасту або окремого запису. Ви можете використовувати один і той же вступ для кожного запису або створювати унікальні вступні слова.
В закінченні запису обов'язково попросіть слухачів залишити відгук, приєднатися до вашої групи в Facebook або підписатися на підкаст.

Підкасти унікальні для написаних статей або фільмів, тому що в них є тільки музика і голос оповідача, щоб привернути увагу аудиторії. Однак, тонкощі правильного ліцензування музики підкасту складні. Для початківців ліцензії поширюватися без ліцензійних платежів або під ліцензій Creative Commons. Існує безліч сервісів з пошуку безкоштовної музики, наприклад, Dig CCmixter.

Поради щодо редагування нових підкастів

Редагування складається з процесу склеювання запису, тобто ви видаляєте прогалини, виправляєте помилки і фонові шуми. Для новачка зміна аудиофайлів може здатися складним процесом, але з часом ви навчитеся обробляти такі моменти запису дуже швидко.

Під час запису робіть замітки, коли допускаєте серйозні помилки. Використовуйте звукові маркери, наприклад, гучне клацання призведе до різкого підвищення рівня звуку, що дозволить легко визначити області, в яких ви хочете щось видалити.
Поверніться до запису зі свіжими вухами, тобто після редагування протягом декількох годин спробуйте відійти, а потім поверніться і прослухайте заново.

Як створити привабливу обкладинку підкасту?

Обкладинка - останній штрих, що доповнює назву і опис підкасту. Це часто перше, що потенційні слухачі помічають, коли виявляють ваш підкаст в додатку.

Дизайн має вирішальне значення, але спочатку він повинен відповідати кільком суворим налаштуванням. Вимоги до обкладинки для Apple Podcasts і Spotify: Тип файлу: JPEG або PNG. Розмір 3000 × 3000 пікселів. (Мінімум для Apple Podcasts становить 1400 × 1400 пікселів), Роздільна здатність: 72 крапок на дюйм.

При оформленні обкладинки уникайте шрифтів, які важко читаються і дотримуйтеся двох різних стилів. Виберіть зображення і шрифти, які передають тон або тему підкасту. Використовуйте контрастні кольори, щоб зробити слова чіткішими і виділити зображення. Не бійтеся порожнього простору. Майте досить відступів навколо назви підкасту, щоб зображення не було занадто переповнене.
Пам'ятайте, що обкладинка підкасту може відображатися у вигляді невеликого ескізу в залежності від того, де його бачить ваша аудиторія. Переконайтеся, що все добре читається при 3000 × 3000 пікселів і не менше 55 × 55 пікселів.

Зробити самостійно обкладинку для підкасту можна за допомогою спеціальних сервісів, наприклад, Canva, Adobe Spark і інші.

Крок 5. Як опублікувати підкаст?

RSS-канал вашого підкасту - це те, що з'єднає вас з вашою аудиторією, тому важливо вибрати послугу хостингу підкастів, яка відповідає вашим потребам.

На перший погляд може здатися, що всі провайдери хостингу підкастів однакові. Вибираючи свого провайдера хостингу підкастів, подумайте про ці 5 ключових функціях:

Можливості зберігання: розгляньте ваші потреби в зберіганні в найближчій і довгостроковій перспективі. Або, що буде, якщо зараз або в майбутньому ви захочете створити кілька підкастів? Важливо переконатися, що хост підкасту здатний розміщувати кожен запис в окремому каналі RSS, і ви зможете керувати ними з однієї панелі.

Інтеграція з сайтом. Багато підкастерів вибирають WordPress для створення свого веб-сайту підкастів. Переконайтеся, що у провайдера хостингу підкастів є плагін WordPress, який зможе спростити управління записами.

Аналітика аудиторії. Щоб підвищити зацікавленість підкасту, вам необхідно зрозуміти, що працює, а що ні.

Маркетингові інтеграції: від послуг транскрипції до аудиограм і повторного використання записів в відеоконтенті, всі ці функції можуть зробити ваш підкаст більш доступним. Економте час, працюючи з постачальником, який пропонує всі ці послуги в одному комплекті.


Як поширити підкаст?

Далі важливо відправити свій підкаст в якомога більше каталогів підкастів, щоб зробити його доступним для всіх, незалежно від того, які платформи вони вважають за краще використовувати. Все, що вам потрібно зробити, це створити обліковий запис в кожному каталозі і відправити своє посилання RSS. Основними гравцями на ринку підкастів є Apple Podcasts (iTunes), Google Play, Spotify, Stitcher, Podcasher і TuneIn. Популярністю також користуються doubleTwist, iPodder і Castbox.

Крок 6. Запуск і розвиток підкасту

Підкастинг не припиняється після запису і завантаження першого епізоду. Наступним кроком є ​​координація стратегічного плану запуску, орієнтація на зростання аудиторії і, в кінцевому підсумку, можливості монетизації.

Як запустити підкаст?

Елементи запуску підкасту включають в себе те ж саме, що і прем'єри фільмів або недавно опубліковані книги. Офіційна дата визначена, і час, що передує запуску, повно рекламних зусиль, щоб викликати обговорення нового підкасту.
План запуску повинен складатися з декількох етапів.

Створіть запис-тизер. Це кращий спосіб розповісти потенційним слухачам про те, як буде звучати підкаст, перед випуском повнометражного запису. Тизер також дуже корисний після того, як ви його запустили, так як це швидкий спосіб оцінити, чи цікавить слухача ваш підкаст.

Випустіть хоча б  3 записи в день запуску: надайте людям досить контенту для споживання в перший день. Наявність декількох епізодів може зачепити активних слухачів і дати їм зразок того, як будуть звучати наступні записи.
Надішліть ваш запис в Apple Podcasts: розділ «Нові і заслуговуючі на увагу». Apple Podcasts може викликати стрибок в завантаженнях для недавно випущеного підкасту. Але їх алгоритм віддає перевагу свіжим шоу з великою участю.

Поспілкуйтеся з іншими підкастерами: перехресне просування або подача новин - це загальні способи уявити аудиторію новому підкасту.
Будьте активні в онлайн-спільнотах. У міру наближення дня запуску додайте замітку про майбутній випуск вашого підкасту і навіть попросіть відгуків від людей, які цікавляться тією ж темою.

Не бійтеся самореклами: рекомендації є потужними інструментами зростання. Додайте посилання на свій веб-сайт підкасту в свій підпис електронної пошти і в соціальних мереж. Відвідайте збори та конференції, пов'язані з вашою нішею. Деякі підкастери навіть друкують візитні картки, щоб роздавати новим знайомим.

Як бачимо, для створення власного підкасту потрібно витратити багато часу і докласти зусиль. Але, якщо ваші записи зацікавлять слухачів, ви зможете непогано на цьому заробити.