Clickbait: недоліки, переваги, використання для SEO

Кожен з нас не одноразово зустрічав подібні заголовки в Інтернеті: "Ось, що відбувається з організмом, коли ти п'єш цей засіб", "Цей лікар захистив докторську, і ти не повіриш, чим він займається тепер", "У мене до цих пір мурашки, коли я згадую цей день ... " і навіть переходив по посиланнях в статтю, щоб дізнатися, що там далі і отримував повне розчарування.

Щоб заробляти, власники сайтів намагаються залучити людей на свій ресурс будь-якими методами, в тому числі за допомогою клікбейтінга.

Clickbait еволюціонував природним чином. У випадку з сайтом Upworthy, який став одним з найвідоміших пропагандистів клікбейта в мережі, їх редактори не створювали навмисне химерні статті - замість цього вони використовували простий процес тестування, щоб з'ясувати, який тип заголовків найкраще підходить для загального матеріалу. Заголовки в стилі клікбейт-приманки виявилися найбільш ефективними, тому вони отримали популярність.

Facebook і Google проти clickbait

Визнаючи клікбейт новою формою спаму, Google і Facebook почали вживати заходів проти нього. Починаючи з 2011 року з оновленням пошукового алгоритму Panda, Google поступово вдосконалював свою здатність виявляти «високоякісний» контент, видаляючи будь-який дубльований або неоригінальний контент (який часто зустрічається в клікбейт-приманках) і навчався розпізнавати даремні заголовки, призначені тільки для залучення кліків. Уже сьогодні Google майже виключив з результатів пошуку найбільш злосних порушників клікбейта.

Facebook в 2014 році почав очищати свої новинні стрічки, видаляючи, як звичайні повідомлення, так і рекламні оголошення, які вважалися «спамом», і дозволяючи користувачам більше контролювати типи повідомлень, які вони бачать. Хоча точні характеристики його аналізу якості не розголошуються, кількість статей в стилі клікбейта в новинних стрічках більшості користувачів значно скоротилося.

Поєднання цих зусиль призвело до зниження доступності цих статей в соціальних мережах і загальної видимості, що знизило їх потенційний вплив. Однак асоціація, що кліки = гроші, все ще зберігається.

Скільки жити залишилося клікбейту?

Ви можете бачити статті про клікбейти в своїх новинних стрічках ще протягом деякого часу. Однак у міру того, як Google і Facebook стають ще більш майстерними в фільтрації «поганого» контенту, а користувачі стають мудрими, визначаючи схеми клікбейта, їх остаточне зникнення - лише питання швидкого часу. Кліки в світі контенту важливі, але хороший контент однозначно буде винагороджений. Однак, якщо ви використовували будь-яку тактику клікбейта для підвищення CTR, пора зупинитися. Якщо ви продовжите використовувати непотрібні, поверхневі методи для залучення нових відвідувачів, то це лише питання часу, коли пошукові системи вживуть заходів проти вашого ресурсу.

SEO-стратегії Clickbait

Сенсаційні заголовки етичні, коли вони правдиві. Можна етично використовувати сенсаційні заголовки, якщо у вас є історія і заголовок відповідні їй. Наприклад, припустимо, що ви пишете статтю про стартап, виручка якого досягла мільйона доларів. Історія, природно, вимагає сенсаційного назви.

Заголовки, що вводять в оману, знижують довіру. Тема, що вводить в оману, отримає кліки, але ці кліки будуть марні. Як тільки ви ввели відвідувача в оману, ви втратили його довіру.

У разі використання Clickbait ви почнете ранжування по марним пошуковим фразам. Пошукові системи надають результати на основі того, що має відношення до пошукового запиту користувача. Якщо заголовки не відповідають змісту, ваші сторінки можуть бути поховані за неактуальність. Clickbait не допомагає поліпшити SEO вашого сайту.

Clickbait ускладнює ранжування за певними ключовими словами і фразами. Якщо ваш контент не має відношення до сенсаційності, клікбейт зменшить вашу здатність націлювати на певні ключові слова і фрази. Якщо ви використовуєте шаблони клікбейтів для заголовків, у вас може виникнути спокуса використовувати цільові ключові слова, навіть, якщо це не спрацює.

Розпливчасті заголовки в пошукових системах не підходять. Щоб отримати високий рейтинг в пошукових системах, ваші заголовки повинні бути конкретними, щоб вони передавали ясність користувачеві. Люди не будуть натискати на розпливчасті заголовки сторінок в пошукових системах і в соціальних мережах.

Неетичний клікбейт призведе до різкого стрибка показника відмов. Якщо ви дбаєте про своій показник відмов (а повинні), використання клікбейт для генерації трафіку - погана ідея. Обман, який змушує людей натискати на ваші оголошення і результати пошуку, не приведе до появи потенційних клієнтів, постійних відвідувачів або продажів.

Статті з клікбейтами мають репутацію розчаровуючих. Такі назви, як «Десять шокуючих фактів про кішок, які ви ніколи не знали», часто виявляються не більш ніж збіркою загальних фактів про котів.

Коли ви можете стверджувати, що клікбейт дає перевагу? Експерт з маркетингу Ніл Патель пояснює, як він використовує тактику клікбейта в своїх інтересах, слідуючи золотому правилу підкріплення своїх заголовків. Він наполягає на тому, що клікбейт працює, коли все зроблено грамотно і по-чесному. Використання великих вражаючих цифр, спірні твердження і використання таких слів, як «шокуючий» і «неймовірний» прийнятні, коли контент дійсно правдивий і несе підтверджуючу інформацію до заголовка.

Залучайте людей заголовками, дотримуючись етики

Кожен раз, коли ви можете зачепити користувача заголовком, це хороша тактика для вашого SEO.

Скажімо, хтось шукає «як виграти в шашки». Користувачі побачать кілька версій одного і того ж заголовка сторінки, наприклад «Як грати в шашки і перемагати», «Як виграти в шашки» і «Поради по перемозі в шашках». Але коли заголовок вашої сторінки говорить: «Перемога супротивника в шашках за п'ять ходів», ви отримаєте левову частку кліків.

Репутація Clickbait

Багато людей не вирішуються натискати на сенсаційні заголовки через минулий досвід, який їх розчарував. Якщо щось схоже на клікбейт, це вже в більшості випадків не привертає уваги. В результаті такої ретельної перевірки  популярних форматів заголовків і фрази є забороненими для серйозного контенту. Наприклад, цими фразами вже нікого не залучиш:

Ви не повірите ...

Те, що станеться далі, вразить вас ...

Його відповідь вас здивує ...

Названа причина ...

Ви не використовуєте сенсаційні заголовки? Можливо, вам варто переглянути ...


Ви можете написати сенсаційний заголовок, не використовуючи типові формати клікбейтів. Замість того, щоб викликати цікавість невизначеними словами, будьте конкретні. Складіть заголовок зі свого контенту і розкажіть людям, що вони збираються дізнатися. Тепер, коли люди знають, як визначати клікбейт, якщо ви збираєтеся його використовувати, переконайтеся, що ваш контент дійсно варто прочитати.