Типи UTM міток - постійні, змінні, спеціальні, обов'язкові та необов'язкові

Для відстеження статистики за всіма використовуваними рекламними каналами доводиться мати справу з набором UTM-міток, які можуть відрізнятися між собою не тільки за типом переданого значення, а й приналежністю до різних груп. Розповімо коротко про те, які існують групи UTM-міток і в чому їхні відмінності.

Відстежувати статистику стало простіше з нашим сервісом генерації UTM-міток - він автоматично створить мітки для всіх потрібних груп, допомагаючи вам отримати точні дані про ефективність кампаній.

Обов'язкові та необов'язкові UTM

Згідно з цим критерієм, всі UTM-мітки (параметри) поділяються на обов'язкові та необов'язкові. До першої групи належать ті, без яких передача статистичних даних буде неможливою. Їх усього три:

Кожен із них передає в статистичний центр «своє» значення, що відображає той чи інший аспект конкретного переходу за посиланням. Їхніми значеннями є: джерело трафіку, тип рекламного каналу і назва конкретної рекламної кампанії відповідно.  

До другої групи належать UTM-мітки, які не є обов'язковими, тобто їхнє використання або невикористання в коді посилань жодним чином не впливає на передання основних даних за кожним переходом, що визначаються набором обов'язкових параметрів.

Наведемо основні з них:

Вони можуть бути застосовані для вирішення низки додаткових завдань:

Постійні та змінні UTM

 

Це ще один критерій для поділу міток на різні групи, який інтуїтивно зрозумілий. До групи постійних або статичних міток належать ті з них, які не змінюють своїх значень протягом усього терміну дії рекламного посилання без його повторного редагування. Наприклад, якщо параметру utm_term спочатку було присвоєно значення «slon», то воно залишиться без змін до закінчення терміну дії посилання.

До групи постійних або динамічних належать мітки, які під час роботи рекламного каналу можуть набувати різних значень без втручання оператора (Адміністратора). Зазвичай це реалізується за допомогою присвоєння параметру в коді посилання певного значення, взятого у фігурні дужки. Потім за допомогою стороннього програмного забезпечення під час «роботи» каналу в них автоматично підставляються конкретні значення.
Наприклад, якщо в коді посилання пошукової реклами вказати: «utm_term={keyword}», то в разі переходу користувача за посиланням, пошуковий робот підставить як значення параметра ключове слово, за яким користувач його знайшов. У цьому разі код може змінитися, наприклад, таким чином: «utm_term=slon», де slon - ключове слово, за яким користувач знайшов вашу рекламу.

Наведене нами значення «{keyword}», що використовується для підстановок у код посилання, не є єдиним. Їх досить багато і вони можуть відрізнятися залежно від конкретного сервісу або пошукової системи.


Наприклад, у Google-рекламі, крім зазначеного, можуть використовуватися такі значення:

Ми навели тут найбільш використовувані в Google слова. Їхній повний список доступний у довідці Google.

Слід зазначити, що практично будь-яку з міток у різний час можна використовувати як постійну, так і змінну, все залежить від поставлених завдань і конкретних умов. Однак найчастіше в якості змінних використовується параметр utm_content, що викликано особливістю його застосування. 

Спеціальні параметри UTM міток

Однак весь склад обов'язкових і необов'язкових UTM-міток не вичерпується лише зазначеними тут. Існують й інші, але менш використовувані параметри, які є додатковими або спеціальними. Найчастіше вони орієнтовані на конкретний сервіс або пошукову систему. Наприклад, це utm_referrer та utm_nooverride. Остання з них «працює» тільки в Google Analytics, де використовується для відстеження асоційованих конверсій, допомагаючи отримати повну та об'єктивну інформацію щодо зроблених переходів.