Що таке UTM мітки - як працюють UTM
Ефективні маркетингові рішення, ухвалені в e-commerce, як відомо, є запорукою успіху в будь-якому виді онлайн-бізнесу. Однак для цього вони повинні ґрунтуватися на якісній статистиці, яка одержана за всіма напрямками просування товару або послуги - контекстна або таргетована реклама, email-розсилка, соціальні мережі тощо. UTM-мітки є ефективним засобом отримання такої статистики на безкоштовній основі. Розглянемо докладніше цей механізм, включно з основними прийомами створення та використання UTM-міток.
Що таке UTM мітки
UTM (Urchin Tracking Module) - це механізм відстеження статистики від компанії Urchin - його першого розробника. Він передбачає використання спеціальних вставок (UTM-міток) у коді посилань на ваш сайт, розміщених на різних веб-ресурсах - джерелах трафіку.
Кожна UTM-мітка являє собою назву одного зі стандартних параметрів із присвоєним йому значенням (див. малюнок).
У прикладі присутні три таких параметри: utm_source, utm_medium і utm_campaign. Усі вони є обов'язковими. У коді посилання параметри прописуються відразу після символу «?» без пробілу. Далі після символу «=» йдуть їхні значення. У цьому випадку це google, cpc і compaign відповідно.
Значення деяких параметрів можуть бути тільки стандартними, інших - довільними, наприклад, як в utm_campaign, де вказується будь-яка назва рекламної кампанії.
Як працюють UTM мітки
Суть роботи UTM-міток полягає в передачі значень параметрів у коді посилання під час кожного здійсненого за ним переходу на сайт з боку джерела трафіку. Ці значення разом із самим URL заносяться до журналу веб-сервера, де і зберігаються для подальшого використання одним з інструментів веб-аналітики.
За результатами статистичної інформації, отриманої на підставі підрахунку кількості переходів на сайт за рекламними посиланнями з тими чи іншими значеннями UTM-міток, формуються звіти для маркетингових і рекламних служб компанії - власника досліджуваного веб-ресурсу.
Як користуватися UTM мітками
Для використання UTM-міток потрібно виконати низку підготовчих кроків:
- Скласти список веб-майданчиків - джерел трафіку для вашого сайту - блоги, соціальні мережі, пошукові системи тощо;
- Сформувати для кожного майданчика необхідну кількість посилань на ваш сайт з потрібними значеннями параметрів для відстеження статистики за кожним із них;
- Розмістити сформовані URL на кожному з майданчиків.
Після виконання зазначених кроків UTM-механізм буде готовий до роботи.
Для отримання звітів можна скористатися одним із доступних програмних засобів веб-аналітики, що підтримують обробку UTM-міток. Наприклад, Adobe Experience Cloud або Google Analytics.
Як створити UTM мітки
Створити UTM-мітки можна як у ручному, так і автоматичному режимах. Перший із них можна використовувати в разі невеликої кількості використовуваних посилань - до п'яти. У всіх інших випадках доцільно скористатися одним із доступних інструментів для їх автоматичного генерування. Це дасть змогу уникнути появи випадкових помилок під час їх формування, які можуть призвести до непрацездатності всього URL.
Один із таких інструментів - генератор UTM-міток - розміщений на сайті хостинг-провайдера ГіперХост. Його використання абсолютно безкоштовне і не вимагає реєстрації на сайті. Наведене вище посилання було сформовано нами саме тут (див. скрін нижче).
Для його використання достатньо заповнити обов'язкові поля форми:
- URL вашого сайту;
- Джерело трафіку;
- Джерело кампанії;
- Тип трафіку;
- Назва кампанії;
- Поля додаткових параметрів за необхідності.
Коли всі поля будуть заповнені, в нижньому полі «Ваш URL з UTM міткою» з'явиться сформоване посилання. Його потрібно скопіювати і вставити в потрібне місце, про що вже йшлося вище.