Що таке utm_source, utm_medium, utm_campaign та інші UTM-параметри
Ефективне використання UTM-технології для отримання статистики за кліками з рекламних майданчиків неможливе без відмінного знання характеристик використовуваних UTM-параметрів. Це дає можливість гнучко налаштовувати канали передавання статистичних даних із різних типів майданчиків, виявляючи при цьому найбільш клікабельні ділянки рекламного контенту. Розглянемо детальніше призначення і характеристики цих параметрів.
Які бувають параметри UTM і що вони позначають
Кожен із використовуваних у посиланнях параметрів передає в статистичний центр певне значення, яке присвоюється йому в коді посилання за допомогою знака «=». Їхня кількість суворо регламентована, і вони поділені на обов'язкові та необов'язкові.
Наведемо їх тут:
- utm_medium
- ..._source
- ..._campaign
- ..._term
- ..._content
Розглянемо кожен із них детальніше.
utm_medium - тип трафіку
Обов'язковий. Визначає тип трафіку або рекламний канал, з якого відбувається перехід за посиланням з міткою на ваш сайт. Допустимі значення наведено в Таблиці 1.
Таблиця 1. Допустимі значення utm_medium.
Тип трафіку | Значення мітки |
Перехід за посиланням | referral |
Пошук на безкоштовній основі | organic |
Електронна пошта | |
Соціальні мережі | sm, social, social-media, social-network |
Пошукова реклама | ppc, cpc, paidsearch |
Медійна | cpm, banner, display |
Інша | cpa, cpv, cpp, content-text |
utm_source - джерело трафіку
Обов'язковий. Служить для ідентифікації рекламного майданчика або веб-ресурсу, з якого передається трафік. Приклади таких ідентифікаторів: bing, google, meta.
utm_campaign - рекламна кампанія
Обов'язковий. Передає назву рекламної кампанії. Може бути вказана довільна назва. Приклади: sale, mycompany, newreklama.
utm_term - ключове слово
Необов'язкове. Передає інформацію про успішність використання ключової фрази для рекламної кампанії незалежно від джерела трафіку. Слово або фраза вказуються як значення параметра. Приклади: flower, house+flower, sports+car.
utm_content - зміст
Необов'язковий. Передає дані про успішність використання конкретного елемента наявного контенту. Чим більше кліків - тим успішніше. Як елемент може виступати графічний банер, текстове посилання тощо. Приклади: textlink, logo.
Найчастіше використовується в разі наявності на одній сторінці кількох елементів, для яких значення інших параметрів збігаються. Наприклад, це можуть бути банери різних розмірів. У цьому разі значеннями параметра для двох посилань можуть бути такі ідентифікатори: banner_200x300 і banner_160x600.