Як приховати UTM мітку та інші параметри посилання
Для чого використовуються UTM мітки
Для оцінки джерела трафіку використовуються так звані мітки UTM - спеціальні ідентифікатори для сегментування користувачів, які відвідали ваш сайт. Urchin Tracking Module (UTM) додаються в URL-адресу для подальшої оцінки та аналізу маркетингової кампанії. За допомогою інструментів аналітики, наприклад, Google Analytics можна відстежити, звідки прийшов користувач сайту, що його привабило та зібрало необхідну інформацію для побудови подальшої стратегії маркетингу.
Цілі використання UTM міток можна розділити на кілька гілок:
- Аналіз джерела трафіку. Ви зможете оцінити, яке просування найефективніше, оскільки знатимете, звідки саме прийшов користувач на ваш сайт. Наприклад, це може бути розсилка електронною поштою, соціальні канали, реклама на інших сайтах тощо.
- Вивчення поведінки користувачів на вашому сайті. Можна оцінити дії користувача на вашому сайті, час, скільки він провів у пошуку інформації та чи здійснив цільову дію, наприклад, купівлю чи реєстрацію.
- Оцінка загальної ефективності реклами. Ви зможете оцінити як проведено вашу рекламну кампанію і які канали стали найбільш ефективними для залучення покупця на сайт.
- Поліпшення рекламної кампанії. Проаналізувавши загальну ситуацію, ви зможете покращити стратегію маркетингу та правильно розподілити бюджет для досягнення успіху.
Де використовують UTM?
Основне призначення UTM-міток - це точний аналіз даних у системах веб-аналітики, таких як Google Analytics.UTM мітки можуть знадобитися в різних сферах інтернет-маркетингу. Але найчастіше UTM затребувані маркетологами у сферах:
Реклами: Зручний аналіз ефективності Google Ads. У цій сфері допомагає ефективно оцінити конверсію, скоротити витрати на неуспішну рекламу.
Email-розсилки: Допомагають відстежити, яке розсилання привело більше переходів на сайт і зробити його ще ефективнішим.
Партнерські програми: Показують, скільки трафіку привели партнери.
A/B тестування: Для порівняння різних версій контенту.
Соціальні мережі: Використовуються для аналізу органічного та платного трафіку та якісної оптимізації подальшого просування в соц.каналах.
UTM-мітки допомагають зрозуміти, який канал працює краще. За допомогою них кожен маркетолог зможе покращити процес просування та успішність кампанії загалом. Розберемося як використовувати UTM-мітки на вашому сайті.
Приклади UTM-параметрів: utm_source - джерело трафіку (наприклад, Google, соціальні мережі); utm_medium - тип каналу (CPC, email, банер); utm_campaign - назва кампанії; utm_term - ключові слова; utm_content - зміст (варіанти креативу або кнопки).
Як додати UTM-мітки?
Швидко та просто додати UTM параметри на посилання можна двома способами. Перший це вручну. Для цього використається стандартний синтаксис.
Другий метод більш простий та швидкий – за допомогою спеціальних UTM-генераторів.
Це зручніший спосіб, від вас знадобиться тільки ввести URL цільової сторінки, заповнити поля для UTM-параметрів. Інструмент автоматично згенерує посилання. Перед початком роботи обов'язково перевірте посилання в веб-браузері.
Згенерувати UTM мітку ви можете на сайті ГіперХост, це не займе багато часу:
Навіщо приховувати UTM мітки та параметри посилання
У більшості випадків UTM мітки краще приховувати від очей користувачів. По-перше, тоді ви не злякаєте потенційного покупця, якому довге посилання з UTM може здатися підозрілим, а по-друге, коротке посилання виглядає більш привабливим, наприклад, якщо ви додаєте його до статті або публікуєте в соціальній мережі. Тому в таких випадках краще приховувати UTM мітки від користувача. Також важливо приховувати утм мітки від пошукових систем для уникнення санкцій. Як це зробити?
- як приховати UTM від користувача?
Стабільний скорочувач посилань допоможе вам надійно приховати UTM параметри вашого посилання та зробити його максимально приємним на вигляд. Таке посилання можна буде запам'ятати, зручно копіювати та надалі використовувати. Головне в такому випадку вибрати якісний сервіс для обрізки посилання, який працює стабільно та надає короткі красиві посилання в результаті обрізки. Тому для скорочення посилання з UTM можна використовувати сервіс скорочення посилань від ГіперХост, всього кілька кліків і коротке посилання готове:
- як приховати UTM від індексації та Google бота?
Закрити UTM мітки від індексації потрібно для того, щоб уникнути санкцій від пошукових сторінок, пов'язаних із дублями сторінок. Це можна зробити кількома способами.
Перший – це за допомогою канонічних URL. Для цього потрібно додати спеціальний тег на сторінку сайту, щоб приховати позначку від індексації.
Другий метод – за допомогою файлу robots.txt. Для приховування потрібно додати заборону індексування в даний файл.
Третій варіант – обробка через Google Search Console. У Google Search Console можна налаштувати параметри URL для приховання UTM міток.
Четвертий варіант – налаштування переадресації. 301 Redirect із UTM-мітками можна переадресувати на чисту URL-адресу.
П'ятий варіант – можна налаштувати сторінки з параметрами UTM так, щоб вони не індексувалися за допомогою мета-тегу.
Короткі посилання як метод обрізати UTM
Скорочення посилань для обрізки UTM мітки ідеальний варіант для створення красивого привабливого посилання, яке орієнтоване на користувача. Це найзручніший і найшвидший спосіб привернути довге посилання з міткою на посилання, яке навіть легко запам'ятати та копіювати. Тому в такому випадку найкраще використовувати скорочувач посилань, який стабільно надає спеціальний сервіс і який зможе створити справді привабливий URL для подальшого використання.
UTM-мітки залишаються повною версією посилання (на рівні сервера), а користувач бачить лише скорочену версію. Користувач та пошукові боти не бачать мітки безпосередньо. Це корисно для запобігання несанкціонованому копіюванню UTM. Також важливо, що більшість сервісів коротких посилань надають аналітику переходів, що може доповнити дані Google Analytics для успішної рекламної кампанії.
QR коди, щоб приховати UTM
Як ще один варіант для приховання UTM мітки у посиланні також можна використовувати QR коди. Їх можна застосувати як онлайн, так і офлайн, що дуже зручно, якщо ви працюєте не лише в інтернеті.
Використання QR генератора у такому напрямку дуже просте. Ви додаєте ваш урл з UTM міткою до генератора і отримуєте QR код для подальшої роботи.
Роздрукуйте QR-код на рекламних матеріалах, візитівках, постерах, меню або розмістіть його в онлайн медіа. У такому випадку ваші користувачі побачать QR, а не довге посилання незрозумілими параметрами.
Чому зручно використовувати QR генератор для приховування посилання?
- Зручно: користувач тільки сканує QR та не бачить довге посилання;
- Гарно: користувачеві надано лише компактний QR код;
- Додаткова аналітика: таким чином можна стежити за успішністю офлайн маркетингових кампаній.
Цей метод ідеально підходить для візуального маркетингу та підвищує конверсію за рахунок зручності для користувачів. Не забудьте повідомити користувача, що код потрібно сканувати для переходу за посиланням та отримання подальшої інформації онлайн.
Для створення зручного і стабільного QR коду використовуйте спеціальні сервіси - QR генератори.