коментарів
Поділитися статтею:

Яка користь конкуренції та конкурентів |🎙 Підкаст

01.09.2021 на прочитання 8 хвилин

Ю.К. Народ, якщо ви бізнесмен, як ви ставитесь до конкуренції? Чи готові ви конкурента, наприклад, повісити на гілці? Чи готові ви йому розбити морду в кров? Чи, насправді, ви до конкуренції ставитесь, як до позитивного факту, і вважаєте, що конкуренція має бути чесною? Але, чи багато людей здатні на чесну конкуренцію? Давайте поговоримо про ідеальний стан-користь конкуренції і конкурентів. 

Мій невипадковий гість Юрій Прокопишин.
Юро,я тебе вітаю!

Ю.П. Вітаю! Сьогодні ми поговоримо про таке корисне явище, як конкуренція. В один ефір ми точно не вкладемося. Я думаю, ми зробимо невеличкий цикл ефірів, присвячених конкурентам, як їх любити, ненавидіти і за що?
Конкуренція-рушій економічного життя. Як би виглядав ринок без конкуренції, ми всі чудово знаємо: хтось краще, хтось гірше, тому що ми жили в ринку без конкуренції до 90-х років, коли сервісу немає, бо його не потрібно, якість товару буде такою, як написано в книжці 1982 року, ціна також буде прописана відразу на заводі і точно не менше, не поторгуєшся.

Ми знаємо,до чого це призвело, і знаємо, до чого призводить конкуренція зараз. Вийдіть і подивіться на різномаїття навколо нас. Звісно, є і мінуси цього, проте зараз конкуренція призводить до того, що сервіс, послуги і т.д. стають все краще з року в рік.

Ю.К. Цікавий парадокс-з одного боку нам, як споживачам, подобається, коли є конкуренція, а коли ти сам займаєшся бізнесом-це викликає тривогу і роздратування. Як поєднати це?

Ю.П. Як говорив Заратустра,точніше Ніцше через нього:”Я не закликаю вас ненавидіти ближнього свого, я закликаю вас любити дальнього свого”.

Ю.К. Там багато притчей. Почитайте, як говорив Заратустра. Це дуже цікаво.

Ю.П. Дальнім ми можемо рахувати свого конкурента. Сьогодні ми поговоримо, за що ж любити наших конкурентів?

Чим корисні нам конкуренти?

Джерело нових ідей

Часто буває так, що вашому конкуренту приходить якась ідея, і ви жалкуєте, що ця ідея не прийшла вам. А буває інакше. Конкурент втілює якусь ідею, а ви кажете:”Ідея класна, але вона не геніальна,тому що я міг зробити те саме, але краще”. В такому випадку ваш конкурент-це невичерпне джерело нових ідей, ідей, які ви можете зробити кращими, ніж вони є на даний момент.

Спілкуйтесь з клієнтами конкурентів або самі станьте клієнтом конкурента. Коли вам потрібно якимось чином дослідити ваш бізнес, як надаються ваші послуги або послуги вашої компанії, вам потрібно наймати таємних покупців, вам потрібно залучати треті сторони, для того, щоб оцінити, як же працює ваш бізнес?

Часто ви “варитесь” всередині і не помічаєте, або вам не доводять інформацію, яка є насправді. А з конкурентом все простіше-підійдіть до нього в магазин, пострежіться у нього в перукарні, з’їжте його смачні булочки і ви зрозумієте, чому вибирають його, а не вас.

Наприклад, відкрився навпроти вас ваш конкурент, і ви не знаєте, чого до нього йдуть. Станьте його клієнтом і зрозумійте у чому суть. Таким чином, ви зможете знайти фішки, реалізація яких допоможе вам повернути ваших клієнтів. Основна суть цього-отримати ідею конкурента і зробити її кращою.

Можливості для співробітництва

Не потрібно вважати, що конкурент-це значить не здороватись, не дивитись в сторону конкурента, нічого не брати від нього, не заходити на його сайт і тд. Навпаки, часто може бути таке, що ви можете знайти точки перетину ваших інтересів. Наприклад, є два ресторана. У одному шеф-кухар ідеально спеціалізується на суші,а у другому ресторані чудово готують десерти. З

розуміло, що приходять чи то за суші, чи то за десертом. Але буває так, коли зараз всі перейшли в онлайн і в одному ресторані замовляють десерт, а суші немає. В такому випадку можна побудувати колаборацію, де ви будете відправляти онлайн суші вашого конкурента. Ви просто в нього купуєте і відправляєте, а він буде відправляти ваші десерти. Такі колаборації існують. Ми присвятемо цьому ефір і розкажемо, коли маленькі і великі бренди знаходять між собою точки перетину і конкурують за основними своїми напрямками роботи,але співпрацюють. Ви можете знайти точки, в яких обидва здобудете перевагу.

Проторений шлях

Можливо, вам потрібно задуматись: якщо ваш конкурент попереду вас, чи це так погано? Можливо, виникне ситуація, коли вам потрібно пропустити вашого конкурента вперед. Наприклад, якщо відкривається якийсь ринок. Можливо, вам не потрібно кидатися в цей новий ринок. Можливо, треба пропустити вашого конкурента. Таким чином, ви можете проаналізувати: що робить ваш конкурент попереду вас, як він рекламується, які джерела, куди вкладає бюджети, у кого він замовляє сайти, просування, рекламні компанії і тд.

Ю.К. Помилки,зазвичай, робить той, хто першим робить кроки. А у вас є можливість спокійно вивчити їх.

Ю.П. Саме так. Особливо, коли відкривається новий ринок, або ви прямуєте за якимось ненависним конкурентом, у якого 30% ринку, а у вас 3%. Ви спокійно можете вивчати його помилки і не робити їх. Таким чином, ви, звісно, не заробите, але ви не витратите ці кошти, а значить у вас уже буде перевага перед вашим конкурентом. Вам однозначно потрібно іноді або пропускати, або не розчаровуватися від того, що ви поки позаду вашого конкурента. Можливо, саме так ви зможете знайти потрібні точки для вашого зростання.
Дуже часто конкуренти або інші компанії, коли замовляють якусь рекламну компанію або сайт, самі хизуються, у кого вони зробили замовлення. Або часто у портфоліо виконавців ви можете бачити своїх конкурентів. Вам потрібно йти слідом за вашим конкурентом і аналізувати всі його кроки. Так ви, можливо ,зможете уникнути помилок, які зробив він, і будете мати перевагу.

Ваш конкурент, як джерело інформації.

Спілкуватися ,слідкувати за конкурентом вигідно, оскільки ви читкіше відчуватимете коливання ринку. Зараз дуже багато в чатах, телеграмах власників бізнесу, які являються між собою конкурентами. За ними дуже цікаво спостерігати. Вони спілкуються про все, крім свого бізнесу. Вони обговорюють законодавство, мінуси/плюси нових законів, нововведень, але вони не будуть говорити про свій бізнес. Шукайте у своєму бізнесі такі ком’юніті: чати, форуми, де спілкуються такі, як ви. Не бійтесь заходити туди, задавати запитання, спілкуватись. Не переживайте, що ви будете знайомі між собою. Ви отримаєте більше інформації, ви будете тримати руку на пульсі.

Блоги ваших конкурентів.

Зайдіть на блоги, на сайти ваших конкурентів. Часто існує проблема, коли конкуренти ігноруються. Заходьте на блог, щоб дізнатись новини конкурента, плани на майбутнє. Блоги, форуми, Фейсбук, Твітер, Інстаграм-їх власники або працівники можуть подати ідею для вашого бізнесу.

Наприклад, Ілон Маск в Твітері відкрив новину, що такого-то числа він летить в космос. Що зробили його два основні конкуренти? Вони полетіли раніше на кілька днів. Таке буває на всіх рівнях бізнесу. Якійсь підприємець може похизуватись,що через рік запускає тему, а ви запустите її через місяць,наприклад.

Ю.К. Але,разом з тим,в Ілона Маска була можливість подивитись,які помилки зробили його конкуренти.

Ю.П. Це конкуренція в найбільшому її прояві. Від цього виграли всі. Так буває на всіх рівнях. Ми говоримо про міліордерів. Спустіться нижче,зайдіть в Твітер ваших конкурентів і там знайдете дуже багато цікавого. Навіть статті в газетах, заказні статті можуть багато розказати про ваших конкурентів. Можливо, до вашого конкурента прийшли інвестиції, або ваш конкурент запустив нову гілку, чи він взагалі уходить з вашого ринку,а ви про це не знаєте. За цим обов’язково потрібно слідкувати.

Ю.К. Жодним чином ми сьогодні з Юрою не говоримо про тих людей,які до конкурентів ставляться ганебно,злочинно. Цих людей ми обидва вкрай не поважаємо і вважаємо, що це не вписується в жодні рамки людяності, порядності чи будь-чого іншого. Про таких людей ми не говоримо взагалі. Ми говоримо про тих,хто конкуренцію сприймає ,як стимул для розвитку,і саме цим корегує свою поведінку в стосунках з конкурентами.

Ю.П. Саме так. Потрібно виділити окремий ефір про недобросовісну конкуренцію. Минулого тижня ми також говорили,що літо-це найбільш гострий і небезпечний період для недобросовісної конкуренції,тому що всі розслабились,і ваші конкуренти можуть нанести вам удар. Проте,знаючи рекомендації,які ми надаємо вам,і ви можете нанести відповідний удар або,принаймі,бути готові до дії ваших конкурентів.

Підсумовуючи розмову,хочу сказати, щоб усі ви любили ваших конкурентів і робили конкуренцію загалом,оскільки для суспільства вона,однозначно,несе благо. Намагайтеся,будь ласка,брати для себе найкраще і ставати кращими. Такі є наші поради.
Наступного тижня ми продовжимо цю тему. Поговоримо про конкуренцію в інших її проявах. Обіцяю,що буде цікаво.

Ю.К. Мій невипадковий гість маркетинг менеджер компанії ГіперХост Юрій Прокопишин.
До наступної зустрічі. Тримайтеся нашої хвилі. 


Close Screen
Yurii Prokopyshyn
Статей: 177
Оцініть статтю:


Дякую за відгук
Рейтинг: 5 з 5 Голосів: 1