коментарів
Поділитися статтею:

Теги h1 h2 h3, все про заголовки та підзаголовки

20.12.2021 на прочитання 8 хвилин

У цій статті розглянемо особливості правильного розміщення тегів h1, h2…h6 (h скорочення від англ. слова heading - заголовок) та їх вплив на оптимізацію сайту в цілому.

Якщо теги розставлені невірно, пошуковим системам важко отримувати інформацію про розміщені на вашому сайті статті та ключові слова, які вони містять. Теги дають можливість виділити заголовки та зробити Вашу статтю зручнішою для прочитання. Крім того, вони забезпечують переваги вашого сайту в системі ранжування, впорядковуючи html код сторінки.

Заголовок Вашого сайту означає тег h1. Він дозволяє зрозуміти ПС назву онлайн-ресурсу. Наприклад, сайт про оренду серверів. У головній назві буде виводитись саме дана назва при пошуку в системі.

Не варто плутати h1 з тегом <title> (заголовком сторінки), адже <title> пишеться у шапці сторінки між <head></head>, у той час, коли h1-h6 вказують у «тілі» сторінки і укладають між тегами < body></body>.


h1-h2-h3

Як правильно скласти головний заголовок h1?

- обов'язкове використання ключових слів для просування;

- h1 використовують один раз на одній сторінці, якщо розміщувати більше, ПС може сприйняти цей факт, як переоптимізацію;

- буде достатньо кількох слів, не потрібно поміщати у цей тег усі ключові слова сторінки;

- заголовок має бути читабельним;

- мета тег h1 має містити лише текст;

- h1 повинен відповідати тематиці, що вказана у title цієї сторінки;

-  не перераховуйте ключові фрази через кому, це посилює релевантність;

- робіть заголовок унікальним та тематичним, не робіть його копією Title;

- кожна сторінка повинна містити унікальні h1-h6, намагайтеся якомога якісніше уникати будь-яких повторень.

Ключові слова у заголовку h1

У заголовку h1 обов'язково мають бути ключові слова. Але ключове слово краще розміщувати ближче до початку речення і стежити, щоб ключових слів не було надто багато. Ви можете використовувати різні форми слів, синоніми, розбавляти словосполучення іншими словами.

Починати будь-який h1 зі слів Ціна або Купити – небезпечно, пошукові системи можуть сприйняти подібні дії за спам.

Використовуйте тільки релевантні запити, подивіться у бік низькочастотних, можливо в цій ніші ви зможете підібрати найбільш відповідні заголовки h1 для сторінки сайту.

Навіщо потрібен h2?

Тег h2, залежно від розміру та вмісту сторінки сайту, можна використовувати кілька разів, і він показує підзаголовок h1. Значення даного тега дещо менше ніж h1, але його часто використовують, як опис сторінки. Він допомагає розкрити тематику розділу і знаходиться в суворій ієрархії.

Тег h2 використовують, як заголовок другого рівня, ним виділяють підзаголовки на сторінки сайту.

Навіщо потрібен тег h3?

Тег h3 також допомагає сайту піднятися за запитами у пошуковій системі. У більшості випадків його використовують безпосередньо у статті, як підзаголовки (3-5 штук у статті). Він надає значення ключовим словам, наповнює їх певним змістом.

Призначення решти тегів на сайті

Теги h4, h5, h6 не мають вагомого значення та впливу. Насправді вони дуже рідко застосовуються. Текст, оформлений даними тегами, буде ранжуватися десь трохи нижче, ніж текст, виділений жирним шрифтом (тегом strong). Ці теги призначені для дрібних елементів на сторінці. Їх зазвичай відокремлюють від решти тексту.

Порівняно з h1 їх можна розміщувати на сторінці кілька разів.

Отже, підсумуємо призначення тегів :

H1 - Містить ключові слова, відображає тематику сторінки

H2 - Підзаголовок, який розкриває тематику розділу

H3 - Підзаголовок, який наповнює змістом ключові слова, дає опис

H4, 5, 6 - Підзаголовки для відокремлення дрібних елементів сторінки від основного тексту

Правила написання тексту заголовків h1,h2,h3,…,h6

З чого повинні складатися заголовки h1-h6:

✓ пряме входження ключового слова у заголовку, яке підвищить релевантний запит у пошуковій видачі;

✓ унікальний заголовок по відношенню до інших сторінок сайту, оскільки однакові заголовки можуть не враховуватися ПС;

✓ якщо заголовок знаходиться близько до html-коду, його значення щодо інших елементів сторінки значно збільшується;

✓ ключове слово має бути якомога ближче до початку заголовка;

✓ довжина заголовка не повинна перевищувати 60-70 символів, тому що довгий заголовок не буде сприйнятий пошуковою системою;

✓ виключити із заголовка граматичні помилки;

✓ заголовки перевіряються на переоптимізацію, тому не варто поміщати якнайбільше ключових слів в один заголовок.

Що писати та як правильно заповнювати. Практичні поради.

Успішність оптимізації сайту багато в чому залежить від того, як прописані теги. Тому слід дотримуватися таких правил написання тегів:

- дотримуватися ієрархії тегів, тобто h1 повинен бути вище за інші, інші заголовки по порядку рівнів;

- чим більший рівень, тим більше шрифт заголовка, тобто дотримуватися градації шрифтів;

- відмовитися від усього зайвого та непотрібного в заголовках - акцентуючих тегів та посилань, лише текст;

- не потрібно зловживати h1, h2, h3, ..., h6. Безліч важливих елементів на сторінці сприймається пошуковими роботами, як переспам.

- як заголовок, може бути навіть картинка, наприклад, з логотипом, яку відповідним чином оптимізують

- структурування має відбуватися за логічними правилами, а заголовки відповідатимуть тексту на сторінці. При написанні H3, H4, H5, H6 можна використовувати метафори, щоб уникнути повторень та переспаму. Також можна додавати ключові слова, якщо вони гармонійно вписуються в текст.

Основне завдання заголовків та підзаголовків - структурування тексту. Для читача ваш текст сприйматиметься набагато легше, і це значно і позитивно вплине на просування сайту в пошукових системах.

Помилки під час написання тегів h1 h2 h3…

Помилка №1. Однакові h1 і title.

Їх зміст природно має бути різним і не повторюватись. Обов'язково проконтролюйте цей момент.

Помилка №2. Дуже багато заголовків на одній сторінці сайту.

Пошукова система може вирішити, що це спам. Тому не варто ризикувати та займатися подібними маніпуляціями.

Помилка №3. Неправильна вкладеність заголовків сторінки.

Послідовність повинна бути точно такою, як на зображенні нижче, не потрібно нічого міняти місцями, оскільки це буде помилкою:

Помилка №4. Тег H1 дублюється на сайті.

Це може статися через те, що на сайті дублюються сторінки. Використовуйте rel=canonical, щоб пошуковик правильно аналізував інформацію з вашого сайту.

Помилка №5. Безглузді заголовки.

Йдеться про ті заголовки, які ніяк не пов'язані за змістом із текстом на сторінці. Користі від такої розмітки не буде.

Помилка №6. Довгі заспамлені заголовки.

Ні довжина (більше 70 або навіть 100 знаків), ні переспам ключовиками не зможуть позитивно позначитися на ваших заголовках. Якщо h1 складається тільки з ключових слів, пошукова система врахує це як спам, а з довгого заголовка буде складно витягти суть.

Помилка №7. Відсутність тегів на сторінці.

Якщо на сайті немає жодного тега, то це також суттєва помилка, яка зашкодить просуванню вашого сайту. Кожна сторінка має бути проструктурована правильно.

Також негарно і неписьменно виглядають у заголовках граматичні помилки, тому перед розміщенням обов'язково перевірте правильність написання слів, від цього залежить ваша репутація.

Щоб знайти SEO помилки, пов'язані з тегами, можна використовувати спеціальні сервіси з аудиту, наприклад MegaIndex або інші.

Важливо відзначити, що наявність на сторінці сайту всіх рівнів заголовків не обов'язкова умова. Найчастіше цілком достатньо h1, h2, h3, а застосування інших може й зашкодити, якщо ними виділяти й не важливі елементи тексту сторінки.

Сподіваємось наші поради допомогли Вам розібратися з особливостями тегів h1, h2, h3,…, h6 та їх ролі у правильному структуруванні контенту на сайті. Якщо виникнуть додаткові запитання, звертайтесь!


Close Screen
Alla Rud
Статей: 1186
Оцініть статтю:


Дякую за відгук
Рейтинг: 4.3 з 5 Голосів: 6