Особливості Twitter — кому підійде, як заявити про себе | 🎙 Підкаст

Ю.К. Пару тижнів тому ми розпочали з моїм невипадковим гостем Юрієм Прокопишиним цілу серію передач, які присвячені функціонуванню, просуванню і користуванню тими чи іншими соц. мережами. Ми вже встигли поговорити про LinkedIn, ми вже встигли поговорити про фейсбук,а нині будем говорити про Twitter. 

 

Хочу сказати,що дехто стверджує,що твітер не дуже популярний в Україні, чи при наймі, в цих місцинах. Ми зараз спробуємо розібратись, чи так це, але помітьте, коли ми чуємо про повідомлення від якихось політиків чи ще від когось, ми часто посилаємось: ”В офіційному твітері Авакова”, ”В офіційному твітері Трампа” і тд. Що ж такого? Чому саме в офіційному твітері,а не у фейсбуці,лінкедіні чи пінтересті дізнаємось саме ці новини? Давайте спробуємо розібратися.
Отже маркентинг менеджер компанії HyperHost Юрій Прокопишин.
Доброго дня, Юро!

Ю.П. Вітаю! Сьогодні ми повертаємось до найбільш популярних,на відміну від лінкедіну,хоча ми розібрались,що лінкедін також доволі популярна в певних колах,які нас можуть цікавити.

Ю.К. У професійних колах.

Ю.П. У професійних колах добре забезпечених людей,а сьогодні ми поговоримо про твітер.

Ю.К. Про фейсбук ми вже відзначили, що фейсбук-це зазвичай, як візитівка компанії чи публічної особи, і от твітер.

Ю.П. Твітер це така собі новинарна стрічка компанії або персони. Сьогодні ми про це поговорим.
Загалом у твітері 1,3 мільярди підписників, що значно менше, ніж у фейсбук і, навіть, лінкедіні, з них 330 мільйонів активних на місяць, з них 152 при наймі щодня щось постить. Тут уже цікаво. 152 млн. особи, людини або компанії дійсно постять щось у себе у твітері, а значить 152 млн. людей є що про себе сказати.

Чим твітер популярний у аудиторії, так званих міленіалів-це ті, котрі споживають інформацію у великій кількості з різноманітних джерел, але маленькими порціями, чим являється твітер-це по суті тізер. В середньому 3,5 хвилин за сесію втрачає користувач твітера.

Усього 3,5 хвилин часу за сессію витрачає користувач Твіттера

Ю.К. Хочу сказати, що сьогодні в нашому ефірі я наголошував на тому, що часто журналісти користуються гучними заголовками аби привабити увагу. І от хочу вам сказати, що твітер-це просто клондайк саме для цього, оскільки він не дає можливості публікувати величезних повідомлень, але ці коротенькі повідомлення дозволяють викликати якусь сутність. Ви коли пробігаєте стрічку новин,ви одразу дізнаєтесь багато дечого, не вдаючись до довгих читань.

Ю.П. Так. Навіть є така каста людей, вони популярні у всьому світі-це люди, які читають тільки заголовки, жертви твітера, скажімо так.
3,5 хвилин за сесію, тобто, коли інші соц. мережі намагаються подовжити кількість взаємодій з їх соц. мережами ,тобто за певну сесію фейсбук і інстаграм хочуть, щоб ви довше провели з даною соц. мережею. Так вони зможуть вам довше показати рекламу. У твітері інше. Ваша взаємодія буде короткою, але дуже інформативною. Ви прогорнете максимум твітів,ви прогорнете більше новин,і вам також буде показа реклама,але вона буде мініатюрною, вона не буде вибиватися із загального контенту.

Ю.К. Якщо мені не зраджує пам’ять, можливо ти про це і мав би сказати, саме твітер був винахідником цієї нескінченної стрічки новин. Скільки би ви колесиком крутили, ви постійно будете бачити цю нескінченну стрічку новин. І тому Юра сказав,що терпіння вистачає на 3-5 хвилин,щоб ви пробіглися по основних дописувачів чи того,що вас цікавить,а потім повернулись на головну чи самі щось затвітили.

Безкінечну прокрутку сторінки розробив Хью Вільямс для корпорації Microsoft ще у 2005 році. 

Ю.П. 80% користувачів твітеру-це користувачі смартфонів, мобільних телефонів. Це дозволяє ,по-перше, швидко прогортати стрічку, а по-друге, ця довжина сеансів 3-5 хвилин-це коли у нас звільняється вільний час, і ми знову тягнемось до нашого смартфону.

І що саме цікаве-в середньому цільова аудиторія твітера 18-29 років. Самі засновники твітера заявляють, що основна їх цільова аудиторія-це, так звані, забезпечені міленіали, діти, народжені у 2000-х,і котрі вже здобули певну освіту і заробляють собі на життя.

Власники Twitter визначають свою аудиторію, як фінансово забезпечених мілленіалів.

Це багато що говорить про твітер, того ми говорим про міленіалів, людей котрі народились в інформаційну еру, еру заголовків, еру, коли ми не можемо споживати всю інформацію з усіх джерел і хочемо чиплятися за основне,за сутність.

Чому Twitter настільки популярний?

Вірусність дописів

Перш за все, це вірусність дописів. Твітер-це найбільш вірусна соц. мережа, де кожен допис може стати вірусним, саме головне опинитись в потрібний час в потрібному місці. Зокрема дописувачі відомих персон, нехай того самого Ілона Маски, написавши перший твіт або або твіт вдалий, отримує сотні тисяч переглядів лайків, репостів, підписок.

Твітер побудований на тому, що хтось щось почув, ретвітнув собі, прокоментував, а вже тепер сотні його підписників  читають це, так само ретвітять, репостять і т.д. Так і побудована ця соц. мережа,як велика зграя пташок, що символізує власне твітер.

Ю.К. Які злітаються на розсипане насіннячко поклювати.

Ю.П. Про щось побалакати.

Ю.К, Що цікаво, про щось побалакати, висловити свою думку, але аж ніяк не спілкуватись між собою. Скажу вам відверто,за весь час спілкування мною з кимось у твітері, у мене майже не виникло жодних особистосних стосунків.

Ю.П. Не виникає особистосних, проте у вас виникає можливість відкоментувати те, що відкоментував він, а напряму ви не спілкуєтесь. Це дійсно доволі цікава річ. Вона грає на підсвідомості нас, які постійно хочуть виражати свою точку зору. Не важливо, хто її сказав, мене ти особисто не цікавиш, але те, що ти сказав, мене оборює або я, навпаки, підтримую це.

Ю.К. Або навпаки, якась дописувачка пише: ”Чому навколо всі дурні, а я така розумна? У мене прекрасні сідниці!”. І якщо я напишу коментар:” У Вас не просто прекрасні сідниці, вони у Вас, як два яблучка!” ,то ніхто нічого не буде писати мені у відповідь. Всі почнуть просто робити ретвіти моєї відповіді і лайкати і т.д.,але особистого спілкування не буде. Юра правильно скаже,всі згруптуються навколо того,що сподобалось,і поклюють цю зернинку.

Twitter не претендує на першоджерело

Ю.П. Інша причина, чому твітер настільки популярний. По суті твітер, на відміну того самого фейсбука, фейсбук хоче, щоб інформація залишалась у ньому, Він хоче бути основним утримувачем інформації. Твітер хоче, щоб ви запостили якусь інформацію, а джерелом інформації може бути ваш персональний блог, навіть фейсбук, ютуб, інстаграм, не важливо.

Ви просто постите якусь надважливу інформацію,яку ви зараз же хочете запостити. Ви вважаєте це дуже важливим для ваших підписників. Саме тому твітер являється причиною, чому він стає першим джерелом.

Уявіть собі ситуацію. Минулого місяця в центрі Європи згорів один із найбільших дата центрів, найбільш захищений дата центр Європи. Прилягло 10% сайтів Європи, згоріло вщент, відновленню не підлягає. Уявіть собі, як би в звичайній ситуації з існуванням засобів масової інформації діяв би власник компанії або виконуючий обов’язки, директор. Йому треба було б зібрати прес-конференцію, надати поянення,що відбувається(там десятки тисяч клієнтів). Він обійшовся одним твітом, в якому він запостив відео пожежі, де всім стало зрозуміло,що згоріло все, де він написав,що сталася біда, що горить, палає, зараз ми ліквідуємо все. Ось посилання,де розписано, як будуть ліквідуватись наслідки цього. Йому достатьо було на це 140 символів, для того, щоб пояснити, що вібувається. І все.

Журналісти аналогічно розтаскали все по газетах:”Горить дата центр. У нас є така інформація.” Тобто людині не потрібно скликати прес-конференцію. Достатньо написати одного місткого посту.

Тут уже потрібно згадати про найбільш дорогий пост у твітері в світі за всю історію. Це пост Ілона Маска, котрий повідомив перед черговою конференцією у 2018 році ,що ми вигадали дещо нове, і ні, це не чергова модель автомобіля. І на всякий випадок капіталізація виросла на 1 мільярд доларів. Просто на всяк випадок. Інвестори ще не знали, що відбувається. Давайте ми на всяк випадок вкинем туди гроші, а потім розберемося. Там Ілон Маск щось новеньке придумав. І на це Ілону Маску знадобилось 5-6 слів для того,щоб стати найдорожчим твітом у світі.

Один із найпопулярніших твітів-твіт Барака Обами, в якому він дивиться на трьох хлопчиків друзів корейського вигляду, білобрисий і афроамериканець, які грались разом. Він пише допис: ”Ніхто з нас не народжується з ненавистю до іншого”. Цей пост набрав 3.4 млн. лайків і коментарів. Дійсно класний пост. Короткий,місткий. І саме таким і хоче являтися твітер.

Ю.К. Юра дуже правильно акцентує увагу на тому, що місткий. Твітер вчить нас лаконічності. А лаконічність, ви знаєте, ознака таланту, коли ви здатні короткою думкою висловити все, що ви хотіли сказати. Звичайно, дехто, можливо, розміщує туди щось фейкове, але є один важливий момент. Твітер настільки цікаво оптимізований, що якщо ви переходите за якимось тегом, наприклад, Зеленський полетів в Катар, ви переходите по тегу Катар, і в цій стрічці новин, які оптимізовані під Катар є все, починаючи від офіційних повідомлень і закінчуючи самими дурними коментарями. Воно все іде одразу. Дехто скаже:”Тут можна кинути щось і фейкове”. Так от ви знаєте, коли ви переглядаєте величезну кількість коментарів, оці фейкові одразу стають явними, одразу видно,вони аргументовані чи ні. Це дуже ціково між іншим.

Про обмеження кількості символів

Ю.П. У 2020 році твітер оголосив війну фейкам і доволі вдало. За один рік було видалено 86 млн фейкових сторінок, сторінок-ботів. Стосовно лаконічності, дійсно, є можливість написати пост на 280 символів, і для багатьох цього мало, насправді. Але, що цікаво, твіти, коротші 140 символів, в два раза більше, без фотографії, але з посиланням на перше джерело, набирають більше лайків, репостів і коментарів, ніж будь-які інші.

Коротші твіти на 140 символів набирають більше реакцій ніж більш довгі 

Така соц. мережа. Ми повинні розуміти,що це особливість її роботи.
Йдемо далі. Твітер-це основа новин сучасності. 89% сучасних світових лідерів,а ми говоримо про лідерів думок, політичних лідерів, лідерів певних галузей,зареєстровані у твітері.

Тобто практично всі, окрім країн, де твітер заборонений. 24% з усіх акредитованих акаунтів у твітері (це акаунти з галочками) належать журналістам. Тобто твітер зараз належить двом основним групам:людям, які генерують інформацію, які являються першоджерелами, і людям, які транспонують і переводять цю інформацію до кінцевих споживачів. Ось чим являється твітер.

Всі інші підписники-це люди, котрі хочуть також бути у центрі подій, також хочуть або дізнаватись новини першими або реагувати. Ви дійсно праві. В кожній галузі є першоджерело, так звані інсайдери. Вони не випадково інсайдери. Їх би звільнили на другий день, якби  вони запостили щось важливе. Проте у твітері є люди, котрі з якихось професійних, наприклад працює в гугл один із спеціалістів і постить певну інформацію, яка, здавалось би, має бути закритою.

Але, якщо добре подумати, то гугл через одного працівника доводить інформацію, яку мають почути всі. Це потужний інструмент. В такому випадку гуглу не потрібно: ”Офіційно заявляємо! Відтепер цей фактор являється фактором ранжування вашого сайту”. Ні. Є технічний спеціаліст,який каже:”Зверніть увагу на цей тег. Там змінилася деяка ситуація”. Саме тому інсайдерська інформація вона дуже віруситься.

Twitter для бізнесу

Чим являється твітер для бізнесу? 67% компаній зареєстровані у твітері. Чому так відбувається? У твітері доволі просто чипляти інших за рахунок поміток. Тобто ви можете коментувати якусь подію і зачепити ще когось,запропонувати йому відкоментуватися. Дуже класна в даному випадку ситуація склалася з МакДональдз. Вона печальна для бренду, але цікава для нас,для дослідників.

Коли один із споживачів знайшов у своєму бургері сторонній предмет,він запостив у твітері і підтягнув МакДональдз офіційний твітер,типу:”Ну коментуйте!”. МакДональдз відкоментував. Це побачили інші, і понеслось! В усьому світі в магазинах Мак Дональдз той, хто також знайшов у себе щось,почав постити з тегом,там вже був розроблений тег,і достатньо було клікнути на тег,щоб побачити тисячі дописів. Це дуже сильно вдарило по бренду. Це негативний для брендів досвід,оскільки спроба відповісти на кожен з них ні чим не закінчилась. Спроба відповісти на перші лише ще більше підгарячила інших постити. Тому доводилося це все придушувати,заспокоювати масово. Це говорить про те,що твітер буквально за кілька годин може об’єднати весь світ за допомогою кількох тегів,які були вигадані кілька секунд тому назад. Це доволі цікава штука.

Якщо ми говоримо про просування у твітері, потрібно пам’ятати про кілька основних дуже важливих речей.

Перш за все заповнений профіль. Профіль вашої компанії або ваш особисто повинен бути заповненим, як і ви. Ви виходите з дому одягненими,з парфумами,гарно виглядаєте,тому ваш офіційний твітер має бути повним відображенням вас,вашим дзеркалом.

Ви маєте мати власний почерк. Дуже довгий час твітер Приват банку був таким твітером,де працівники Привату постили якісь зашкварені цитати з клієнтами банку. Це виглядало доволі дивно,проте всі користувачі сприймали це з посмішкою і писали потім:”Оце я натупив так, що вони аж в твітері Привату!”. Дійсно,там є такі речі цікаві,і люди вільно відносяться до цього. А деякі навіть почали вже спеціально поводити себе так,щоб потрапити в офіційний твітер Приват банку. А твітер такої серйозної компанії “Візит”,яка займається контрацептивами і засобами захисту,вони взагалі ведуть в кумедній формі,де будь-якій новині сьогодення подають подвійний підтекст особливого характеру,я кій дуже підходить  під тематику продажу їх продукції.

Ю.К. І ви знаєте,твітер значно вільніший . Чому? Він абсолютно спокійно ставиться не тільки до певних відвертостей,ніж інші соц. мережі, а твітер абсолютно спокійно ставиться до того,що коли ви пишите коротенький твіт і робите посилання на будь-що:на вашу сторінку в ютюбі,на вашу сторінку в патріоні,на вашу сторінку в пінтересті, на ваш особистий сайт,не має значення,для твітера найголовніше,щоб ви написали важливий твіт,який обгорне,збире людей навколо цього повідомлення. А от те, що ви кудись пошлетесь на більш серйозну інформацію-це немає значення. В цьому контексті твітер мені дуже подобається.

Ю. П. Дійсно,твітер виділяється з усіх соц. мереж,як з однієї сторони більш вільна до дискусій платформа. Тут дійсно не заходять захейтити оскільки ви одразу,як тільки вкините якийсь негатив,ви отримаєте дуже серйозний відпір від усіх підписників,ваших підписників і т.д. Твітер, як ніколи, являється найбільш вільною платформою,де кожен може виражати свою точку зору,і твітер,борючись з ботами,з фейковими новинами,з агресією,він лише підтверджує свій статус вільним свободним полем для нашої з вами дії.

З чого почати просування у Twitter

Коли ви заходите у твітер і не знаєте, з чого почати,у вас нова компанія,ви не маєте жодного підписника, пам’ятайте про те, що вам потрібно опинитись в певний потрібний час в потрібному місці. Вивчайте ваших конкурентів,не бійтесь цього,вивчайте ринок загалом, пишіть розумні дописи,зацікавте підписників інших користувачів твітера,і ви побачите,як вірусність твітера дуже швидко почне працювати на вас. Проте, звісно,не потрібно забувати про твітер.

Ті ,хто працюють професійно,кажуть,що твітити потрібно від 1 до 10 раз на день. Ми знаєм, що не кожен це може робити,не в кожного є новини,а постити у твітері просто погоду-це може бути не всім цікаво, тому нічого не станеться, якщо ви будете постити один раз на три дні. Просто робіть це регулярно.

Ю.К. Це правда. Регулярно.

Ю.П. Робіть це регулярно,відвідуйте нішових експертів,тегайте їх,не бійтеся закликати до дискусії чи то МакДональдз,чи то Дональда Трампа,і все у вас в твітері вдасться.

Ю.К. Ось так. Сьогодні ми говорили про твітер. Дуже цікаву,оригінальну соц. мережу,одну з найвільніших на сьогоднішній день,але,зрозуміло,потрібно знати,як вона працює аби мати можливість реалізувати себе саме в ній. Твітер і мій невипадковий гість маркетинг менеджер компанії HyperHost юрій Прокопишин. До наступних зустрічей!