Що означає водність тексту і до чого тут стоп-слова
Що таке водність тексту
Водність тексту - СЕО термін, що позначає відсоткову кількість стоп слів у тесті, які не несуть смислового навантаження, лише засмічують текстове полотно. Водність тексту – ключовий показник кількості стоп слів, які перевантажують текст і не мають жодної користі. Водний текст негативно сприймається пошуковими системами, оскільки пошуковим роботам важко знайти у такому тексті у відповідь запит користувача.
Якщо ви хочете навчитися писати корисні тексти, стати копірайтером або просто вдосконалити подачу тексту, вам слід враховувати цей показник і перевірити текст після написання “водності”. Для цього існують спеціальні сервіси.
Як дізнатися відсоток води у тексті?
Водність тексту можна перевірити за допомогою спеціальних автоматичних сервісів:
Лічильник водності тексту ГіперХост
Моментальний сервіс перевірки води в тексті від хостинг-провайдера ГіперХост, повністю безкоштовний. Ви копіюєте свій текст у спеціальне поле і вже за кілька секунд отримуєте результат води в тексті, а також кількості символів, знаків, щільності слів, кількість прогалин, пропозицій, час для читання, вага тексту. Доступний та простий сервіс, з яким розбереться будь-хто.
Advego
Цей сервіс відомий, як антиплагіат перевірки онлайн. Але, крім цього, він дозволяє перевірити водність тексту в пару кліків. Виділяє стоп слова, і ви можете відразу їх видалити та підправити текст.
Текст ру
Через сервіс часто перевіряють унікальність і кількість символів у тексті, але він також відображає показник водності тексту. За відсотками водності у текстру своя структура:
Сервіс має безкоштовну та платну версію. У безкоштовній версії, щоб дочекатися результату, потрібно чекати на чергу, яка іноді може бути 5 хвилин і довше. Це дуже незручно, якщо ви перевіряєте велику кількість текстів.
Норми води у тексті
Кожен сервіс перевірки може встановлювати свої норми водності тексту, але можна виділити критерії, куди слід орієнтуватися замовнику:
до 30% води - технічний текст, який може бути, якщо ви пишете інструкцію, опис товару тощо;
від 30% до 50% - звичайний текст, наприклад, на сайт чи блог;
більше 50% - рідкий текст, в якому дуже мало корисної інформації для читача.
Текст може бути різним, залежно від вигляду та вимог замовника. Наприклад, інформаційний, технічний, розважальний, що продається, буде кардинально відрізнятися, при цьому копірайтеру слід враховувати тематику сайту.
Що таке стоп слова?
Стоп слова або шумові слова – це слова, які додають воду до тексту та роблять його мало інформативним для читачів та пошукових систем. До стоп слів відносять різні форми слів, а саме: прийменники, союзи, частки, вигуки, також вступні слова, наприклад, крім цього, проте, проте; скорочення (і т.д., і т.п. та ін); звернення – шановні клієнти; кліше (команда фахівців, великий досвід). Якщо ви використовуєте слова з цих прикладів, то відсоток водності тексту в результаті перевірки одним із сервісів буде високий.
Інші варіанти стоп слів включають слова в основному прислівники або прикметники, які сприяють збільшенню кількості символів у тексті. Подібна стаття втрачає сенс і прочитати її важко. Але, якщо води в тексті мінімум, то тест також стає нудним і складним для читання, тому в усьому слід дотримуватися балансу і дотримуватися ідеального відсотка води в тексті.
Як зменшити воду у тексті?
Якщо ви правильно видалите воду з тексту, то зробите його живим, актуальним та цікавим для читача. Але, як це зробити, щоб не нашкодити тесту?
Уникайте зайвих слів у тексті. Наприклад, пропозиція: Ніхто не сперечається, що шафа, зі 100 річного дуба, безумовно, найкращий вибір, який, звичайно, стоятиме у вас довгі роки. З цієї пропозиції для зменшення води викидаємо: ніхто не сперечається, безумовно, найкращий, у вас, звісно. Після цього трохи переробляємо пропозицію, і вода в тексті зникає: Шафа зі 100-річного дуба - вибір, який стоятиме довгі роки.
Правильно використовуйте емоційні слова. Наприклад, під час опису металочерепиці необов'язково бути емоційним, просто опишіть її переваги.
Не використовуйте тавтологію. Перевірте чи немає у вашому тексті слів, які позначають те саме, але використовуються дуже часто. Якщо ви їх видалите, то відсоток води в тексті значно знизиться.
У написанні текстів головне дотримуватись балансу та звертати увагу на тематику сайту. Сухий текст нікому не цікавий, але й текст з великою кількістю стоп слів злякає читача і введе в оману пошукового робота.