Просування у Instagram - від фотоальбому до е-магазину |🎙 Підкаст
Ю.К. Нарешті ми змогли зустрітись,так як минулого понеділка не сталося, але ми притримуємось наших традицій. Мій невипадковий гість Юрій Прокопишин.
Цими вихідними дізнався, що є люди, які практично при кожній можливості слухають, що ми розповідаємо, дивляться, особливо зараз, коли наш ефір став значно якіснішим. Вони кажуть, що хто-хто, а Юра Прокопишин готується до нашого ефіру ретельно і розповідає дуже корисні і важливі речі особливо для тих, хто намагається реалізовувати себе в мережі, хто просуває свій бізнес,заробити грошей,дивлячись,яка у вас мета. І це чудово.
Я сподіваюсь, що поради від Юрія Прокопишина допомагають вам це робити.
Сьогодні ми будемо говорити, яким чином використовувати для популяризації, просування своєї справи соц.мережу Instagram.
Юро, ти сьогодні встиг запостити щось в Інстаграм?
Ю.П. Ні, мене взагалі немає в Інстаграм. Будемо говорити про Інстаграм, не маючи Інстаграма. Проте, тим і цікава дана соц.мережа, оскільки багато кому рекомендується, навіть якщо ви не маєте особистого Інстаграму, але ведете свій бізнес, задумайтесь саме про бізнес-сторінку свого Інстаграму. Сьогодні ми про це і поговоримо. Навіть, якщо ви не та людина,котра любить щось постити власне з власного життя у Інстаграмі.
Що це таке, і чого воно стало настільки популярним,а стала популярною дана соц.мережа дуже швидко. В 2010 році її(соц.мережу) створили, а в 2012 році її викупив Фейсбук за 1 млрд. Ось така капіталізація за 2 роки.
Інстаграм пройшов велику історію, в тому числі велику історію юридичних позивів, оскільки Інстаграм звинувачували у плагіаті. І дірект вони у когось "вкрали" і хештеги у Твітера і інших соц.мереж. Відповідно вони пройшли довгий шлях до тої популярності, яку здобули максимально у 2016-2017 роках.
Сьогодні звісно Тік-Ток сказав: ”Посунься” , проте Інстаграм нікуди не збирається йти, оскільки у нього є три основні форми, в яких він виступає, і про них ми сьогодні і поговоримо.
Статистика Instagram у 2021-му
71% користувачів Інстаграм - це молодь до 35 років, активна, креативна, а з 2019 року Інстаграм перестає бути винятково жіночою соц.мережею, приблизно 52 на 48 відсотків, тобто будь-яка цільова аудиторія знаходиться в Інстаграмі.
У Інстаграмі зареєстровано 25 млн бізнес-сторінок,а отже і вам рекомендуємо.
Кожна людина(користувач) проводить 30 хвилин у Інстаграм. Це загальна інформація, яку ми доводимо і хочемо, щоб ви зрозуміли, чому вам там необхідно зареєструватись, при наймі вашій бізнес-сторінці, якщо ви особисто не збираєтесь там нічого постити.
Основні відмінності Instagram
Інстаграм виступає у трьох формах.
Перша форма - Instagram це фотоальбоми, особиста сторінка, де ви зберігаєте свої фотографії. Раніше наші фотоальбоми пилились десь на полицях, а сьогодні ми викладаємо свої фотоальбоми у різних доступах іншим людям, викладаємо у мережі і думаємо, що так безпечніше.
Ю.К. І якщо до вас приходили до дому гості, ви виймали свої сімейні альбоми і їм показували, а тепер ви можете показувати значно більшій кількості людей, які також можуть гостювати, тільки не особисто у вас, а на вашій сторінці.
Ю.П. Це дуже зручно у період локдауну.
Друга форма - Instagram це закулісся. Це те, про що ми говорили, коли бізнес веде свою якусь діяльність, а в Інстаграмі привідкриває завісу того, що відбувається за зовнішньою картинкою і показує різної глибини інформацію, яку хоче показати своїм споживачам.
Третя форма - Instagram це інтернет-магазин, класичний інтернет-магазин. Багато кому я, насправді, рекомендую взагалі забути про бажання колись завести в майбутньому свій інтернет-магазин, класичний сайт, домен.
Це дуже дорого, приблизно 10 тисяч доларів потрібно викласти, щоб більш-менш ваш інтернет-магазин зайняв якісь позиції і почав просуватися. В Інстаграмі значно дешевше можна просунутись, і функціонал Інстаграму дозволяє значно швидше почати заробляти, можливо через 10 років захочете відкрити власний інтернет-магазин.
Ось настільки потужний Інстаграм сьогодні, що можна забути навіть про основний свій класичний інтернет-магазин.
Чим відрізняється контент у Instagram
Ми говорили про Фейсбук, Твітер, Лінкедін і т.д.,ну і звісно Інстаграм.
Контент-план
У Інстаграмі, особливо, якщо ви плануєте вести бізнес-сторінку, вам обов’язково потрібно розробити контент-план. Це така табличка, де ви визначаєте, перш за все, тип контенту, який ви будете публікувати, тематику, окреслюєте межі дозволеного.
Оскільки це закулісся, ви маєте поставити границі, до яких меж це закулісся буде доходити. Коли ви показуєте, як працює ваш бізнес, наприклад, це буде доставка чогось або облаштування прибудинкової території, ви маєте визначити, що ви показуєте.
Ви можете показати будь-що, наприклад ,від того, як ваш садок виглядав до цього ( жахливі корчі і інше), і як власне виглядає зараз. І багато хто хоче, щоб все виглядало ванільно-гарно, проте багато хто не боїться показати брудних рук, майстрів, котрі працюють там, перевернутого бруду, глини і т.д. Це і є залаштунки, межа, яку визначив власник бізнесу. Він хоче показати все або хоче показати лише частину-гарну, красиву, чисту.
Типи контенту його структура
Визначаємо контент в плані типу контенту, який ми будемо публікувати.
Формуємо структуру контенту. Що це буде? Наприклад, кожен мій пост- це фоографія, текст на 100 символів, 5 хештегів і 3 емоджи. Коли смайлів загружають 30 штук, ти не можеш уловити, де ховається наступне слово між цими смайлами.
Далі створюєте рубрики, наприклад, відгуки клієнтів, новини компанії, відповіді на запитання, якісь цікаві факти. Їх має бути 3-4, не більше. І ваші підписники знають, що зараз ми дивимось новини цієї компанії, а завтра будуть відповіді на запитання, а значить мені треба задати запитання сьогодні, щоб встигнути, а післязавтра буде якась цікавинка і т.д.
Ви розмежовуєте комерційні пости, які принесуть вам прибуток і пости для залучення нових клієнтів, наприклад, топ 10 чогось:підбірка найкращих серіалів (умовно) або засобів для догляду саду,городу.
Створили рубрики, поділили на ті, що продають, і на ті, що залучають клієнтів, і зводимо це все до таблиці. Таким чином,у нас буде таблиця, яка спочатку злякає. Вона нам скаже, скільки нам рубрик потрібно, скільки фотографій на місяць нам знадобиться, а це повинні бути унікальні фотографії, особливо, якщо ви залучаєте фотографа.
Ви можете задати йому задачу:”Мені потрібно буде 30 якісних фотографій-10 такого плану, 10 такого і 10 такого”. Якщо ви постите цитати відомих людей. Вам потрібно їх підготувати. Ви можете виділити день, за який ви підготуєте всі 10 цитат. Таким чином, заповнивши цей контент план, ви будете спокійні, що не цей місяць у вас є,що постити.
Хочу нагадати,що регулярність посту у будь-якій соц.мережі - найважливіша річ, котра повинна бути, оскільки ви в один тиждень запостили 7 постів, а далі місяць відпочиваєте, Інстаграм подумає:” Може ви не займаєтесь своєю сторінкою? Давай я буду показувати когось іншого,хто займається”.
Що постити, коли нема що постити?
Часто задають запитання:” Що постити,коли не відомо,що постити?”
Тут є рятівне коло наприклад - це цитати відомих людей. Єдине, про що прошу. Незважаючи від бізнесу, в кожній сфері є або люди експерти, які щось розумне сказали, або відомі цитати, які сказали навіть і не ці люди.
Тому я дуже прошу перед тим,як постити саме цитати, потрібно перевірити першоджерело. Ви можете виділитися саме тим,що ви будете перевіряти тих людей,які говорили або не говорили ці цитати.
Ю.К. Часто буває таке,коли люди постять чиюсь фразу, яка, насправді, цій людині не належить.
Ю.П. Так,просто це перепост інших джерел.
Якщо ви не знаєте, що постити, завжди закликайте до обговорення людей. Наприклад, відомий український бренд "Клямра", який виготовляє гарні паски і бляхи до них, він завжди спілкуються з аудиторією:” А який ремень підійде сюди краще: коричневий чи чорний?”. І там 300 дописів.
Кожен хоче виразити свою думку. Проте в кінці кінців зрозуміло, що там буде доступно і в коричневому і в чорному,а ле люди вже залучилися до спілкування.
Якщо не знаєте про що говорити, запостіть інтерв’ю. Наприклад, якщо у вас є ваші спеціалісти, присадибна ділянка, і у вас працює 10 чоловік, котрі займаються забезпеченням цих присадибних ділянок. У них такий досвід, що ви можете в кожного з них в інтерв’ю дізнатись щось супер цікаве. І людям завжди подобається живе спілкування, навіть якщо це не відео інтерв’ю. Запостіть коротку витяжку з цього інтерв’ю з вашим спеціалістом. Так ви покажете, які високоякісні спеціалісти у вас працюють в компанії і запостите контент у вашу стрічку.
І саме головне. Пам’ятайте про те, що не важливо що постити, головне дивувати. На сьогоднішній день Інстаграм уже перестав бути ванільним, яким він був раніше. Раніше фотографії складали по кольоровим гамам в різноманітні розділи-ось тут у мене біло-сірі, жовто-сині, ось тут я пощу це, тут це, тут у мене фільтри.
Зрозумійте, навіть зараз додатки, фільтри обличчя, які дуже були популярні раніше, вони все більше втрачають популярність. Люди хочуть постити себе реальних, себе справжніх. Цьому нас навчив Тік Ток.
Тік Ток показав,що можна взяти будь-який телефон, зняти будь-яке відео і отримати 150 000 переглядів. Так само і Інстаграм. На сьогоднішній день трендом являється натуральність. Подивіться, більшість брендів сьогодні не постять шикарних фотомоделей, яка їсть йогурт на фоні Парижу. Це все відійшло. Сьогодні ми постим бабусь, наших мам, наших батьків, курйозні ситуації і якісь ситуації, в яких ніхто не хотів би опинитись.
Ю.К. В моді природність і відвертість.
Ю.П. Природність і відвертість. Дуже точно сказано.
Особливості хештегів у Instagram
Хештеги - це одна з основних фішок просування в Інстаграмі. Потрібно знати кілька дуже важливих речей про хештеги.
Інстаграм-це та соц.мережа,де хештегів треба трішки більше. Як це знати? Наприклад, коли ви запостили 5 хештегів і додайте ще два. Тобто ви написали хештеги і ще кілька штук додайте.
Не потрібно вказувати хештеги, котрі являються дуже загальними. Наприклад, ви займаєтесь виробництвом взуття з натуральної шкіри і зробили фотосесію, де ваше взуття в природних умовах -на скелях чи ще десь. Не потрібно постити в даному випадку хештеги #природа, #фото, #взуття, #кеди, #шкіряневзуття і т.д.
Ось ці перші теги дуже загальні. Уявіть собі десятки, мільйони фотографій, котрі заливаються щодня в Інстаграм, з тегом #фото, #природа, з тегом #взуття, #сонце, #трава і т.д. Ви просто загубитесь в ту секунду, коли запостите фотографію. Вже з’явиться інша, котра посуне вас вниз.
Зовсім інша справа-це специфічні теги, теги, які відповідають вашому бізнесу, теги, по яким вас можуть знайти. До речі, рекомендація. Завжди користуйтеся сервісами підбору популярних тегів. Просто зараз можете ввести в google "Топ хештегів Інстаграм" і ви знайдете сервіси, котрі відображають з різних геолокацій різні хештеги.
В Україні, наприклад, самі популярні теги-Україна, #Дніпро, #природа, #Одесасьогодні. Тобто, якщо ви запостите тег Україна, інша 1000 тегів Україна вас одразу посунить назад. Тому пролистали Топ 10, дивимось, що зараз в трендах і вихоплюємо ці тренди. Наприклад, у нас відбувався чемпіонат по футболу,зрозуміло,що у трендах були футбольні теги. Будь-який бренд міг підсунутись під ці теги, вихопити їх і просуватися по ним.
Візуальне оформлення сторінки
Ю.П. Візуальна складова Інстаграму дуже важлива річ, яка виділялась з усіх інших соц.мережей. Тут потрібно розуміти, що в даному випадку краще скористатися допомогою професійних дизайнерів. Зайдіть на будь-який фріланс і ви побачите, що за недорого ви можете розробити фірмовий стиль-це айдентика, набір кольорів, символів, слів, які точно ідентифікують ваш бренд і виділяють його з поміж інших. Не женіться за ультра модою.
Якщо в цьому році популярні сірі і жовті кольори, це не означає, що всі сторінки Інстаграму, створені цього року, мають бути жовті і сірі. Виберіть цю моду тільки, якщо вона вам подобається.
Наприклад, якби ви займалися садовим ландшафтним дизайном, а у 2020 році запустили сторінку, ви швидше за все зробили модний неоновий ретрофутуризм з градієнтами, проте це зовсім не відповідає вашій тематиці, це може внутрішньо вам не подобатись.
А якщо сторінка внутрішньо вам не подобається, ви можете кому завгодно розповідати про ультра модну сучасну кольорову гаму, проте вона не буде відображати вас, як особистість.
Якщо ви не знаєте, що брати для своїх кольорів для своєї сторінки, пам’ятайте про мінімалізм, але пам’ятайте, що мінімалізм - це не відсутність аватарки і заголовної картинки, це не мінімалізм, це халатність до відношення до свого клієнта. Мінімалізм - це світлі кольори, відсутність рамок. Під це підійде будь-який колір, будь-який формат, будь-який товар, товарна позиція, будь-яка картинка, яку ви будете у подальшому використовувати.
Ю.К. І відсутність зайвих дрібниць.
Ю.П. Так. Саме головне, що можна сказати, оскільки Інстаграм - це офіційна мережа, в якій ми можемо продати легко товари,але вона з іншого боку дуже персональна,дуже особиста,тому у просуванні в Інстаграмі намагайтесь відобразити у бренді всього себе. Будьте натуральними, будьте щирими, постіть справжні фотографії справжнього себе і свого бізнесу, і тоді у вас все вдасться.
Ю.К. Ось так. Я бачу, ти намагався по мінімуму встромляти щось в нашу сьогоднішню розмову. Юра завжди логічно подає те,що готує до нашого ефірую. А сьогодні невипадковий гість маркетинг менеджер компанії ГіперХост Юрій Прокопишин розповідав нам про можливості і функціонал соц.мережі Інстаграм. Якщо приєднались до нашої розмови наприкінці,повертайтесь до початку аби дістати для себе корисну інформацію.
До наступної зустрічі!